Current track

Title

Artist

Background

Δημήτρης Κούτουλας
Σύμβουλος Τουριστικού Μάρκετινγκ Δήμου Ζακύνθου, επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Τουρισμός: Είναι δύσκολο να κάνουμε τώρα την οποιαδήποτε πρόβλεψη

Πε 7/05/2020



  • Πολύ εύκολα, με ένα κλικ, μπορεί να αλλάξει η ψυχολογία του κόσμου.
  • Θεωρώ ότι φέτος πρέπει να αυξηθούν οι τιμές στα ξενοδοχεία για να μπορέσουν να επιβιώσουν.

«Είναι θετική η αφετηρία της χώρας ως ένας ασφαλής προορισμός, αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Έως ότου ανοίξουν οι πτήσεις, δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε πως και αν θα αξιοποιηθεί αυτή η αφετηρία. Είναι κρίσιμο το θέμα για τις πτήσεις, γιατί μπορεί εμείς να είμαστε έτοιμοι αλλά η Βρετανική και η Γερμανική κυβέρνηση, είναι έτοιμες να δώσουν το πράσινο φως;

Υπάρχουν πολλοί άγνωστοι παράμετροι, που δεν εξαρτώνται από την χώρα μας, για αυτό και δεν μπορούμε να κάνουμε ασφαλείς υπολογισμούς. θα πρέπει να δούμε αν τώρα με το άνοιγμα της αγοράς θα έχουμε αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού και σε ποιο ποσοστό. Παρακολουθούμε τα δεδομένα μέρα προς μέρα και είναι δύσκολο να κάνουμε τώρα την οποιαδήποτε πρόβλεψη.

Είμαστε σε αναμονή και των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Αν ένα ξενοδοχείο τηρεί τα πρωτόκολλα και τους κανόνες, τότε θα είναι και εξασφαλισμένο από την όποια πιθανή απαίτηση αποζημίωσης κάποιος τουρίστας ζητήσει σε περίπτωση που εμφανίσει κορωνοϊό. Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχε μια Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία, αλλά δεν βλέπω να υπάρχει διάθεση ως προς αυτό.

Είναι βέβαιο, ότι λόγω των υγειονομικών μέτρων, θα υπάρχει αύξηση του λειτουργικού κόστους στα ξενοδοχεία, κυρίως για την εστίαση και την καθαριότητα. Θεωρώ ότι θα αυξηθούν και οι τιμές στα ξενοδοχεία και πρέπει να αυξηθούν, γιατί έτσι, ακόμα και με μια πληρότητα της τάξης του 60% θα μπορεί μια επιχείρηση να κρατηθεί όρθια.

Δεν μπορώ να γνωρίζω τα οικονομικά δεδομένα της κάθε επιχείρησης, αλλά αντιλαμβάνομαι πως αν μια επιχείρηση έχει δανειακά βάρη, αντιμετωπίσει αισθητά μειωμένη πληρότητα και επιβαρυνθεί με πρόσθετα λειτουργικά κόστη λόγω του κορωνοϊού δεν θα μπορεί να λειτουργήσει.

Η πολιτεία πρέπει να φροντίσει για τους εργαζόμενους στον τουρισμό. Είναι πιθανό να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και σε αυτό το ενδεχόμενο θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα που οφείλει η πολιτεία να αντιμετωπίσει.

Πολύ εύκολα, με ένα κλικ, μπορεί να αλλάξει η ψυχολογία του κόσμου. Έχουμε δει και σε άλλες κρίσεις κατά το παρελθόν, πόσο πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, άλλαξε η διάθεση του κόσμου.

Σημαντικότατη δεξαμενή τουριστών είναι και η Ελληνική αγορά, ο εσωτερικός τουρισμός τον οποίο δεν πρέπει να θυμόμαστε μόνο όταν τον έχουμε ανάγκη. Θα είναι θετικό αν οι επιχειρήσεις μπορέσουν να δώσουν ελκυστικά πακέτα προς τον Έλληνα τουρίστα.

Στο διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) που κάνουμε αυτό το διήμερο, με πρωτοβουλία της επιτροπής τουρισμού του Δήμου Ζακύνθου, για την Αντιμετώπιση της Κρίσης του Κορωναϊού στον Τουριστικό Κλάδο, στο οποίο είμαι ομιλητής έχουμε ως αντικείμενο, το πως θα μπορέσει ένα ξενοδοχείο να βασιστεί περισσότερο στις απευθείας κρατήσεις, μειώνοντας την εξάρτηση από τους tour operators. Είναι ζήτημα υγείας μιας επιχείρησης να έχει απευθείας κρατήσεις. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους τους ξενοδοχειακούς επιχειρηματίες και τις επιχειρήσεις φιλοξενίας της Ζακύνθου και είναι δωρεάν για όλους τους συμμετέχοντες.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background