Νοικιάσαμε δύο απορριμματοφόρα, στο κόστος που θα επισκευάζαμε τα δικά μας – Αυτή ήταν η επιλογή της Δημοτικής Αρχής
Πε 14/07/2022
- Κοινοποίησα στον Εισαγγελέα τις ενέργειες που έχω κάνει ως Διευθυντής Καθαριότητας.
- Είχα ενημερώσει έγκαιρα τη Δημοτική Αρχή για τις ανάγκες της υπηρεσίας μας ενόψει του καλοκαιριού.
- Αν συνεχιστεί η επιδιόρθωση των απορριμματοφόρων και η διαδικασία πρόσληψης έκτακτου προσωπικού θα καλύψουμε άνετα τις ανάγκες του καλοκαιριού.
- Είχα ενημερώσει τη Δημοτική Αρχή από τον περασμένο Μάρτιο ότι χρειαζόμαστε συνολικά χίλιους πεντακόσιους κάδους.
- Το σενάριο ιδιωτικοποίησης της αποκομιδής είναι μόνο στο μυαλό κάποιων Αντιδημάρχων, όπως του κ.Σπίνου.
- Όλα όσα έχουμε καταγγείλει για την Αντιδήμαρχο κα Καψαμπέλη, θα σταλούν στους αρμόδιους φορείς.
«Βρισκόμαστε σε μια φάση όπου το τελευταίο πενθήμερο έχουμε ομαλοποιήσει την αποκομιδή και σε ένα ποσοστό 50% την ανακύκλωση, την οποία θα ομαλοποιήσουμε πλήρως την επόμενη εβδομάδα.
Στις 18 Μαΐου είχα πει δημόσια ότι θα αντιμετωπίζαμε πρόβλημα με την αποκομιδή αν δεν ανανεώνονταν οι συμβάσεις των εργαζομένων, όπως και έγινε. Παράλληλα δεν είχαν επιδιορθωθεί εγκαίρως οι βλάβες στα απορριμματοφόρα, καθυστερήσαμε, είχε προκύψει και η παραίτησή μου και δημιουργήθηκαν ζητήματα. Το τελευταίο δεκαήμερο που επιδιορθώθηκαν τρία απορριμματοφόρα βγαίνουν δώδεκα δρομολόγια την ημέρα για την αποκομιδή και άλλα έξι για την ανακύκλωση.
Πράγματι οι κάδοι απορριμμάτων κάποιες ώρες είναι υπερχειλισμένοι και αυτό συμβαίνει γιατί ο αριθμός τους είναι μικρός και δεν καλύπτει τις ανάγκες. Είχα ενημερώσει εγγράφως τη Δημοτική Αρχή από τον περασμένο Μάρτιο ότι χρειαζόμαστε συνολικά χίλιους πεντακόσιους κάδους. Η αποκομιδή στη πόλη γίνεται πρωί και απόγευμα με δύο απορριμματοφόρα, αλλά από την στιγμή που βάση νόμου, λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών, δεν επιτρέπεται η αποκομιδή το μεσημέρι, δημιουργείται πρόβλημα. Σε αυτές τις ώρες γεμίζουν οι κάδοι και τους βλέπουμε υπερχειλισμένους. Αντίστοιχα έχουμε θέμα στο Λαγανά όπου υπάρχει τεράστια πληρότητα σε κόσμο και τη νύχτα με τους κάδους γεμάτους το τοπίο μοιάζει βομβαρδισμένο.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της Υπηρεσίας Καθαριότητας κ. Χαριάτης έχει την άποψή του και εγώ την δική μου. Όταν το ΚΤΕΟ δίνει έναν μήνα διορία, ώστε μέσα σε αυτό το διάστημα να επισκευαστεί το απορριμματοφόρο με σκοπό να περάσει από τον έλεγχο, το όχημα αυτό μπορεί να κυκλοφορεί στους δρόμους. Αυτό το θέμα το έχει αναλάβει προσωπικά ο Δήμαρχος ο οποίος έχει δώσει και την εντολή.
Μιλάω καθημερινά με τον Δήμαρχο και σας λέω ότι το σενάριο της ιδιωτικοποίησης της αποκομιδής είναι μόνο στο μυαλό κάποιων Αντιδημάρχων, όπως του κ.Σπίνου. Η ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής δύναται να γίνει εφόσον η Υπηρεσία Καθαριότητας δηλώσει ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί. Αυτό θα μπορούσε να γίνει, αν για παράδειγμα, κάναμε διαγωνισμούς για την προμήθεια ανταλλακτικών και η ανταπόκριση ήταν μηδενική, με αποτέλεσμα να μην έχουμε εργαλεία να εργαστούμε, τότε πράγματι θα υπήρχε λόγος. Δεν αποτελεί αδυναμία της Υπηρεσίας μας η μη πρόσληψη προσωπικού ή η μη επισκευή των απορριμματοφόρων. Είχα ενημερώσει έγκαιρα και εγγράφως για όλα, τον Δήμαρχο, τον Αναπληρωτή Δήμαρχο και το σύνολο των Αντιδημάρχων.
Έχω ενημερώσει τον Εισαγγελέα για τις ενέργειες που έχω κάνει ως Διευθυντής Καθαριότητας όπως του έχω καταθέσει και όλα τα έγγραφα με τα οποία ενημέρωσα τη Δημοτική Αρχή για τις ανάγκες της υπηρεσίας μας ενόψει του καλοκαιριού.
Το γραφείο κίνησης και ο προϊστάμενος του έχουν βοηθήσει πολύ την Διεύθυνση καθαριότητας. Ειδικά ο προϊστάμενος κ. Καραβίας έχει επί δύο χρόνια μέρα-νύχτα δουλέψει πολύ. Όποιος δουλεύει κάνει λάθη. Για τα οποία λάθη μπορεί να γίνουν την ευθύνη δεν έχει κανένας υπάλληλος ούτε κανένας προϊστάμενος. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά του Διευθυντή και γι’αυτό υπέβαλλα και την παραίτησή μου. Ο προϊστάμενος του τμήματος και οι υπάλληλοι έχουν εγκαίρως ενημερώσει για τις βλάβες τον οχημάτων και για όσα έπρεπε να έχουν γίνει και αυτό το γνωρίζουμε όλοι.
Οι συμβασιούχοι που λόγω COVID προσλάβαμε τον Ιούνιο με δίμηνες συμβάσεις εργάζονται στην Υπηρεσία καθαριότητας. Περίπου τριάντα στην αποκομιδή και άλλοι τόσοι στην πεζή καθαριότητα. Παράλληλα έχει παρθεί η απόφαση από το Υπουργείο Εσωτερικών και είναι προς έγκριση στο ΑΣΕΠ οι νέες τετράμηνες συμβάσεις που ζήτησε ο Δήμος.
Μέχρι την Παρασκευή θα είναι στη Ζάκυνθο δύο επιπλέον ιδιωτικά απορριμματοφόρα, τα οποία νοικιάσαμε για δύο μήνες με κόστος 23 χιλιάδων ευρώ. Με αυτά τα χρήματα ασφαλώς και θα μπορούσαμε να επισκευάσουμε τα δικά μας απορριμματοφόρα, αλλά αυτή ήταν η επιλογή της Δημοτικής Αρχής.
Αν συνεχιστεί η επιδιόρθωση βλαβών στα απορριμματοφόρα και η διαδικασία της πρόσληψης έκτακτου προσωπικού γίνει άμεσα, πιστεύω ότι η Υπηρεσία μας θα μπορέσει να καλύψει άνετα τις ανάγκες του καλοκαιριού. Όσο είμαι διευθυντής της υπηρεσίας καθαριότητας, θα προασπίζω τον δημόσιο χαρακτήρα της.
Σχετικά με τα όσα έχουμε καταγγείλει για την Αντιδήμαρχο κα Καψαμπέλη, ο Σύλλογος Εργαζομένων του Δήμου έχει καθαρογράψει τις αποφάσεις του και θα στείλει όλα τα στοιχεία στους αρμόδιους φορείς.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: